Egy fárasztó, idegőrlő nap után sokan „menekülünk el” a videójátékok világába, ahol egy általunk kedvelt karakterrel hódíthatjuk meg a térképet, vagy menthetjük meg vele a világot. Vannak, akik magányos farkasként vágnak neki a veszélyesebbnél veszélyesebb kalandoknak, mások inkább építkeznek és a békésebb hangulatot választják a kikapcsolódáshoz. Fellelhetők azonban olyan kooperatív harcosok is, akik más társukkal együtt igyekeznek legyőzni egy ellenséges csapatot a sikeres ejtőernyős landolás után.
Cikkemben ennek a színes világnak a történetét kívánom bemutatni, rávilágítva arra, hogy hogyan jutottunk el a mai világ egyik legközkedveltebb időtöltéséhez, a videójátékokhoz.
A videójátékfejlesztés kezdete az 1950-es évekre tehető, amikor a szoftverfejlesztés alapjait fektették le, igen érdekes módszerrel. 1949-ben az EDSAC volt az első valós idejű számítógép, amit a cambridge-i egyetem laboratóriumában helyeztek üzembe. Alexander Sandy Douglas erre a gépre alkotta meg OXO nevezetű játékát, amely a mai napig igen népszerű unaloműző amőbajátékok elődje. 1958-ban William A. Higinbotham a mai játékok ősatyját alkotta meg a Tennis for Two-val. A játék egy radar kijelzőjén volt játszható és oldalnézetből lehetett ketten teniszezni. Ez tekinthető a videójátékipar első mérföldkövének, hiszen többen tudták játszani és a koncepció működött, a gombnyomásokra képes volt a labda reagálni.
A következő mérföldkő 1962, MIT (Massachusetts Institute of Technology): Steve Russell, Martin Graetz, Wyne Witanen, Dan Edwards, Alan Kotak, és Peter Samson közösen készítették el a Spacewar! című, már kifejezetten modernnek tekinthető játékot, amellyel forradalmasították a szórakoztatóipart. Ezt tartják sokan az első modern grafikus játéknak.
